cz | eng

Reference

Mojí výukou a konzultacemi angličtiny a češtiny pro cizince prošla a prochází řada zájemců. Někteří se rozhodli začít v dospělosti či pokračovat individuálně, jiní patří mezi studenty, příp. žáky doplňující si školní znalosti a mají zájem posunout se na vyšší úroveň. Mými klienty jsou také cizinci, kteří zde žijí přechodně nebo trvale. Cestu ke mně nacházejí jak lidé, kteří chtějí mluvit se základy, tak ti, kteří chtějí umět víc než dosud, i ti, kteří používají angličtinu nebo češtinu pro pracovní účely. Pracuju i pro skupiny a organizace, které podporují jazykový rozvoj svých členů a zaměstnanců. Příspěvky a názory některých klientů si můžete přečíst níže. Češi studující angličtinu píší česky, zahraniční studenti studující češtinu píší anglicky nebo ve svém rodném jazyce.

Mezi organizace, pro které jsem pracovala nebo pracuju, patří: Reference Broni Prušákové

2019

Jarka (47, angličtina ve firmě)

  • „Určitě je pro mě přínos, jak na začátku hodiny konverzujeme a něco zopakujeme. Můžu něco říct, i se zeptat. Dřív jsem se učila, ale nepromluvila. Nikdy, až s tebou. Ty během konverzace nepřecházíš do češtiny. My jsme dřív strhli učitele po chvíli do češtiny. Ty se snažíš i vysvětlovat anglicky. Líp se mi pak přemýšlí, když mě v tom chvíli necháš, abych hledala v angličtině. Měla jsem angličtinu až ve firmě. A až s tebou mi začalo vadit, že něco nejsem schopná vyjádřit. Rozhodla jsem se, když jsem tě slyšela, že i s cizinci po pár hodinách mluvíš česky.

Dana (zdravotní sestra, 51)

  • „Díky hodinám jsem získala trochu víc jistoty, nebojím se mluvit anglicky, dokonce bych řekla, že někdy vítám příležitost mluvit. Věnovala jste se mi, nemusela jsem se bát, že něco řeknu špatně. Dalo mi to trošku zvedlého sebevědomí. Například dřív jsem v práci před cizinci nepromluvila, dnes jsem trochu odbourala strach. Dřív, než bych řekla něco špatně, tak radši nic. Dnes to zkusím, a když si nerozumíme, zkusím to z jiné strany. A nakonec se nějak domluvíme.

Hanka (maminka 12leté Katky)

  • „Hledali jsme angličtinu pro dceru v blízkosti bydliště. Našli jsme paní Prušákovou. Dcera k ní chodí již třetím rokem a je velmi spokojená. Procvičuje si výslovnost, doplňuje školní znalosti a učí se spoustu nových slovíček z oblastí, které ji zajímají a sama si vybere. Pro nás je důležité, že se dcera nebojí mluvit a baví jí to. A doufáme, že budeme pokračovat ve spolupráci i další školní rok.

2018

Ivan (50, Čech, technik, angličtina po skypu)

  • „Ahoj Broňo, angličtina není pro mě jednoduchá. Na co narážím? Spíš co si při hodině nemůžu dovolit: ,,Říkat si co chci a jak chci“, protože tam narážím na tebe – stážkyni jazyka a gramatiky:-).Učím se nepanikařit když nevím – tak se snažím hledat, vzpomenout si, vybavit si s čím to souvisí, jak to mám spojené, líbí se mi jak mě navádíš, abych si to, co mi vypadne, pohledal. Při lekcích s tebou, prostě musím víc než je mým zvykem zvažovat, být více přítomný a dokonce mi přijde, že jsem i více férový. Více mluvení k tomu patří. Jo a z toho všeho mám radost, že chci víc."

2017

Geanina, 42, Romania, skype lessons

  • „I had the pleasure of having Bronia as Czech language teacher for bit more than half a year. Coming from a non-Slavic country and not speaking any Slavic language, really benefited of great support and understanding during this time. As my working and travel schedule is very complicated, using skype lessons I also benefited of more freedom and a lot of patience from Bronia’s side. Every beginning is difficult but Bronia helped to overcome the ‘frustrations’ of bad pronunciation and wrong accents. I am not fluent in Czech, yet, but it’s definitely not Chinese for me any longer! Thanks to her!

Natalie, lékařka z Ruska, 28

  • „Chodím na kurz češtiny pro lékáře. Na začatku toho kurzu jsem napsála test, uroven A1, pak A2, B1 и B2,získala jsem 75 bodu z 80. To byl nejlepší výsledek mezi studenty)). Chtěla bych poděkovat Vam za vaše hodiny. Ted se učím češtinu dál, mám jednou za tyden lekce po medicině. Omluvam se, že píšu s chybámi. Nemám na počitačě českou klavesnici.

2016

Katka Ničová (27, ergoterapeutka)

  • „Je po sedmi konzultacích kvůli přípravě na zkoušky úrovně B1. Jsem klidnější, nevypisuju všechno a vidím, kde jsem. Přestala jsem být závislá na papírech, kdy jsem se bála, že to řeknu špatně. Začínám si věřit, budu prostě mluvit.

Bc. Petra Klímová (41)

  • „Možnost výuky Aj od paní Prušákové jsem vyhledala na internetu, protože jsem potřebovala po mateřské oprášit své již získané vědomosti a rozmluvit se. Jsem potěšena, že jsem ji poznala. Naše pravidelné dvouhodinové lekce vždy báječně utekly, konverzovaly jsme o různých událostech, o životě, zkrátka o všem možném a vždy jsem se na hodinu těšila.

2015

Michal Šťastný (42, výkonný ředitel obchodní společnosti se sortimentem vybavení koupelnových studií)

  • „I já jsem se řadil mezi stálé začátečníky. Absolvoval jsem několik kurzů, kde jsem vždy nijak nepokročil. V jednu chvíli jsem se skoro smiřoval s tím, že mluvit anglicky mi prostě není souzeno. Ale protože mám velmi rád cestování a poznávání nových věcí, tak jsem viděl, že bez angličtiny je to vždy jen poloviční efekt. A tak jsem vyhledal Broňu. Po půl roce jsem pyšný, co všechno se změnilo. Jsem pohotovější a jistější, když mluvím na cestách. Dokonce si toho všimla i rodina a chválila mě. Já si užívám následně třeba toho, že jsem vrátil klíče na recepci a něco k tomu řekl. Oceňuju to, že mi učitelka v hodinách „neháže lano“, nenapovídá a nechává mě hledat, co bych řekl. Řešíme ty body, které mi v mozaice znalostí chybí tak dlouho, dokud se nezaplní. Ona „detekuje ty díry“ a já je postupně zaplňuju. Konečně mám pocit, že se skutečně učím to, co potřebuji, a vidím výsledky. Plním si svůj sen a Broňa mi s tím pomáhá.

Ondřej (37, obchodní zástupce)

  • „Paní Prušákovou jsem si našel na internetu. Po roční individuální výuce v nejmenované jazykové škole jsem se rozhodl pro změnu, a to z důvodu špatné kvality lektorů, které mi jazyková škola vždy přiřadila. Hned po první hodině u ní mi bylo jasné, že to byla správná volba. Za čtyři měsíce jsem se v gramatice a konverzaci zdokonalil tak, jak za celý rok v předchozí škole. Paní Prušáková má velice osobní přístup. Společně jsme nalezli i chyby, které blokují člověka v plynulém používání angličtiny, jako například zbytečně rychlá mluva, časté přecházení zpět do českého jazyka atd. Též se mi podařilo získat nové zaměstnání, k čemuž přispělo zdokonalení mé angličtiny, ke kterému z velké části jednoznačně přispěla.Osobně ji mohu doporučit všem, kteří chtějí kvalitní, efektivní a osobní výuku angličtiny.
Výuka angličtiny s Broňou

2014

Vybíral Pavel (49, konzultant, skypové konzultace)

  • „Jsem dlouholetý pokročilý začátečník. Mám za sebou několikrát HeadWay, nějaké učebnice gramatiky, kurz Nepustila, soukromé hodiny atd. Ale stále bez schopnosti se domluvit, např. zeptat se na cestu, ubytovat se v hotelu apod. Byl to jakýsi pocit, že abych mohl otevřít pusu, musím ovládat angličtinu dokonale. Dozvěděl jsem se o ní, že učí angličtinu, a rozhodl jsem se učinit další pokus. Pravda chvilku jsem váhal, nechtělo se mi drilovat a vyplňovat testy. Co mě ale oslovilo, a proč jsem do toho šel, bylo to, že se sama začala učit angličtinu až řadu let po škole. Říkal jsem si, bude mít ke mně blíž, bude mě lépe chápat, když se ji sama začala učit až v dospělosti. Domluvili jsme se na ukázkové hodině zdarma. Nebyla vedena dle učebnice nebo přesné osnovy, ale hledáním, co mi nejde a proč. To byl důvod pokračovat dál v placených lekcích. Po cca 3 měsících se dívám na angličtinu jinak. Objevuji, že při ní dělám to, co stejně dělám i v životě. A já zjišťuju, že to je super, že to vidím a mám možnost to opravit. Teď vidím, jak dál s výukou angličtiny a jak ji používat i prakticky. A že mi nemusí přinášet jen zdokonalování v angličtině. Překonal jsem původní přesvědčení, že angličtinu budu používat, až ji budu umět. Teď jsem začal mluvit. To naše hledání, co mi nejde, mi pomohlo. Posunul jsem se a začínám mít radost z objevování, zatímco před tím jsem přestával vidět smysl dalšího učení. Přiměl jsem se k tomu, abych hledal. Zjistil jsem, že ty věci kolikrát vím a najdu je. A dokážu zužitkovat to, co už jsem se jednou naučil. Už nezačínám znovu, ale navazuji a stavím na tom, co jsem se dříve naučil.“

Firma Altair, Lucie (42, reakce v mailu dva roky po skončení firemního kurzu, při objednávání vizitek, se souhlasem pisatelky)

  • „Dobrý den! Je milé, že jste si na nás vzpomněla. Já na vás občas myslím, hlavně při mailové komunikaci v angličtině s několika klienty. Pořád mám, díky vám, z čeho „brát“. :) Úžasně jednoduchý, ale efektivní způsob vaší výuky se mi natolik vryl do paměti, že občas ještě cestou do práce přemýšlím – anglicky (!), co bych vám dnes zajímavého řekla“.

Vojta (25, student 5.r. VŠE, příprava na „speaking“ ke zkoušce CPE, tj Certificate of Proficiency in English)

  • „Rozhodl jsem se požádat svou mámu, aby se mnou dělala "mock“ speaking (nanečisto). A to z toho důvodu, že jsem to chtěl dělat s někým, s kým nebudu zbytečně nervózní, kdo se rád zapojí a vcítí se do role. Zároveň jsem po každém speakingu dostal feedback, který jsem si nějak přebral. Překvapivě jsme odhalili i nějaké gramatické chyby typu: In the picture there is „some guy“, což je špatně, případně příliš slangově. No a nakonec i taková zdánlivě banální rada, jako nadechnout se a vydechnout, přišla vhod, protože jsem se uklidnil a víc soustředil. Ve speakingu jsem si vedl dobře, měl jsem ho asi na 80 procent. Díky Máti."

2013

Ilona (40, po 20 skypových konzultacích od I/2013)

  • „Jsem ráda, že s tebou můžu mluvit anglicky o tom, co je aktuální, co se teď děje, v mém životě, co v tvém. Takže mám velkou motivaci porozumět. Není to jako ve škole, tam jsem nebyla tak motivovaná, nepotřebovala jsem rozumět, jak se má Mr. Prokop, ale jak se máš ty, to ano. Je to takové živé a praktické. Ty jsi pro mě průvodce anglickým jazykem. Vyhovuje mi, že se nemusím učit sama. My spolu vždy procvičíme, co je třeba, a já tak začínám chytat logiku anglické gramatiky, i když to ještě není možná vidět zvenku. Já začínám chápat systém. Taky mi hodně hlavně ze začátku pomohlo, že jsem ti mohla říct své obavy spojené s učením se angličtiny a tvé postřehy mi pomohly udělat změny v mém přístupu, což mi celou věc s učením velmi usnadnilo a zpříjemnilo.“

Naďa Georgievová

  • „Jmenuji se Naďa Georgievová a ráda bych se podělila o mé zážitky z angličtiny s Broňou.. Anglicky jsem se začala učit před dvěma lety, byl to můj sen od mala, ale nejdřív jsem se nechala přesvědčit rodiči, že němčina bude pro mě užitečnější, nebylo tomu tak a angličtinu jsem potřebovala víc. Trvalo mi až do mých 52 let, abych se rozhodla si můj sen z dětství, naučit se anglicky nejen mluvit, začít naplňovat. Nejdřív jsem nastoupila jen jedenkrát týdně do jedné jazykové školy v našem městě, ale protože mi to nestačilo, začala jsem hledat, jak se učit víc a ještě jinak. Rozhodla jsem se oslovit paní Broňu Prušákovou. Znaly jsme se trochu ze seminářů Principy života a to mě taky v mém hledání ovlivnilo, dávalo mi to naději, že Broňa bude učit anglicky jinak, než je obvyklé ve škole, kterou navštěvuji. Nemýlila jsem se. Protože bydlím v městě vzdáleném 350 km od Prahy, dohodly jsme se zkusit se učit po skype. Byla jsem velmi zvědavá, jak to půjde. Dnes po pár měsících učení s ní musím říct, že jsem moc ráda, že jsem ji oslovila a že jsem do toho šla. Ono mně to totiž velmi baví, baví mně to, že v hodině vznikají situace, které nejsou dopředu naplánovány. I když začínáme obvyklou větou "How are you?“, mám přesto pocit, že na sebe navazují a že se vzájemně propojují a já začínám vidět něco jakoby příběh, nevím jak jinak to popsat, ale mám pocit že s ní spolupracuju na mém příběhu v angličtině. Což ve škole, kterou navštěvuji, nefungovalo. Sice to vypadalo že jdeme plánovitě dopředu, ale výsledek byl, že jsem byla více a více zmatená a neuměla jsem právě navazovat a propojovat to, co jsem se učila, tak abych to dokázala propojit. Měla jsem tak sice k dispozici spoustu gramatiky, ale ta v mé hlavě lítala nějak ve vzduchu bez ukotvení. Onaa mě učí, jak to, co jsem se naučila, propojit se sebou a umět to tak použít v běžném životě, třeba na dovolené v cizině nebo při zpívání v angličtině. Moc ráda zpívám anglicky. Moc se těším, až letos na dovolené v cizině budu zkoušet konverzovat v angličtině a za to, že se na to těším děkuji i jí, většinou jsem v dřívějších dobách měla strach promluvit jinou řečí, dnes se na to těším. Takže já jí děkuji za tu její přidanou hodnotu, se kterou mě učí orientovat se v pro mně, neznámých vodách kterými angličtina pro mě je a fakt mám z toho učení radost. Což jsem dříve nemívala. Dokonce se mi i lépe učí v té škole, do které chodím, protože už víc zahlídávám jak na to, jak se nezahltit a jak se učit tak, abych ten cizí anglický jazyk dokázala ucítít a začít používat. Broňo díky moc za to, co děláš. Naďa G."

MUDr. Jitka Kovářová (45, vedoucí lékařka stomatologického centra Aldenta, skype)

  • „Učím se s Broňou už asi půl roku angličtinu a moc se mi líbí její přístup k učení. Necítím se s ní totiž jako ve škole. Zajímá se o mě, o to, jaký mám postoj k anglickému jazyku, a tak je její přístup skutečně individuální. Díky tomu v hodinách angličtiny probereme i mnoho věcí ze života, což mě zase zpětně podporuje v další chuti ovládnout angličtinu na solidní úrovni.“

Iva (41, učitelka, konzultace od IX/2012)

  • „Učím se u Broni angličtinu asi tři čtvrtě roku. Moje angličtina byla hodně pasivní a neobratná. Za dobu, kdy chodím na pravidelné lekce, jsem získala větší jistotu, přestala jsem o sobě tvrdit, že anglicky neumím, a zjistila jsem, že se v běžných situacích celkem obstojně domluvím. Nejprve mi šlo o to, si vzpomenout na věci, které jsem už někdy uměla a zapomněla, začít mluvit a nebát se, že něco říct neumím. Oceňuji proto Bronin individuální přístup, protože jsme společně hledaly, jak udělat lekce takové, aby mi to vyhovovalo. Neměla jsem chuť učit se slovíčka a gramatiku jako ve škole. Na lekcích mluvíme hlavně o tom, co mě zajímá, a pak krátce probereme nesrovnalosti, které se během konverzace ukážou. Vyhovuje mi, že většinu lekcí máme po skypu a že je Broňa velmi časově flexibilní.“

Jana (28 , od VIII/2012 jako úplný začátečník)

  • „Naučit se anglicky jsem se chtěla už delší dobu. Nechtěla jsem ale být jako ve škole. Našla jsem si lektorku Broňu v blízkosti mého bydliště. Každá lekce je zajímavá, není nudná, neučím se jen gramatiku podle osnovy. Miluji kočky a vždy se najde pár vět o nich, vždy sklouzne konverzace na zajímavá témata. A nezáleží na tom, jestli jsem schopná všemu rozumět. Na začátku jsem chytala pár slov, postupem času jsem začala rozumět větám. Nikdy se u mě neobjevil pocit, že bych se do něčeho měla nutit. Naopak, těším se na každou další hodinu, že se dozvím a naučím něco nového, co mě posune zase o kousek dál. A když se člověk učí cizí jazyk a zároveň se baví o věcech, které ho zajímají, jde to všechno nějak samo.“

Ing. Zuzana Kavková (33, výuka od II/2012)

  • „Moje putování anglickým jazykem začalo na střední škole, kde jsem si ho zvolila coby druhý cizí jazyk. Téměř každý rok jsme měli jiného vyučujícího, probrat jsme za čtyři roky stihli pouze základy. Na vysoké škole, kterou jsem studovala dálkově, jsem si mohla zvolit úroveň testu, ten pak napsat a prstem ukázat v indexu políčko, kam mi má příslušný doktorand napsat jedničku. Mluvit jsem ale neuměla ani trochu a až po několika letech mi došlo, že takhle to nechci a ráda bych se anglicky mluvit naučila. S úlevou jsem zjistila, že doslova za rohem bydlí Broňa, která své hodiny vede netradičním, přesto velmi přirozeným způsobem. Učím se s ní angličtinu téměř rok a půl a za tu dobu jsem se naučila podstatně víc, než z hodin angličtiny ve škole. Nejen gramatiku, ale zejména tu podstatnější část – mluvení. Dnes už se mi mnohem lépe daří vyjádřit anglicky myšlenku, přestože si hned nevybavím všechna potřebná slovíčka. Prostě se to snažím popsat tak, jak to dovedu a nebojím se toho. Dokonce začínám pomýšlet i na složení jazykové zkoušky FCE. Nejsem sice ještě natolik pokročilá, abych ji mohla složit už teď, ale připadá mi reálné, že toho docílím. Získala jsem v jazyce potřebnou sebedůvěru a současně je to pro mě moc hezky strávený čas, kdy si spolu (a někdy i za přítomnosti mé malé dcerky – pokud zrovna nemám hlídání) při čaji anglicky popovídáme, probereme nějakou novou gramatiku, snažíme se odstranit nedostatky v mých znalostech a to všechno velmi nenuceně a přirozeně. Vyhovuje mi u Broni nejen časová flexibilita, která je pro mě velmi důležitá, ale zejména individuální přístup a ochota „jít mi naproti“ a ukázat mi jinou, lepší cestu komunikace v angličtině. Moc si jí za to vážím. Dosud mi tohle nikdo jiný neposkytl.“

Ivana (výuka od 2009)

  • „Nemám ráda skupinovou výuku, protože tam je možné se schovat. Vyhovuje mi individuální výuka, nutí mě to připravovat se. Mám větší možnost mluvit aktivně. Důležité jsou pro mě konverzační začátky hodin, abych se rozmluvila. Učím se už čtvrtým rokem, prošla jsem učebnicemi Elementary, Pre-Intermediate a jsem u konce učebnice Intermediate. Byla jsem úplný začátečník a teď už si spoustu věcí přečtu, rozumím článkům. Je to najednou jinde, najednou mi to není cizí.“

Dáša 42,(kadeřnice)

  • „K angličtině s Broňou jsem se dostala tak, že jsme s manželem na plese v tombole vyhráli poukaz na 4 lekce výuky u ní na téma Jak srozumitelně komunikovat anglicky. Nejdříve jsme si výhru přehazovali, a nakonec jsem se rozhodla, že do toho půjdu já. Už dříve jsem si říkala, že alespoň nějaké základy by se mi hodily při cestování a také v mém oboru kadeřnice, kde se občas setkám s cizinci. Učení se mi líbilo v tom, že mi ukázala, že i v mém věku není pozdě a že se můžu naučit aspoň nějaké základy. Také jsem s ní souhlasila v tom, že pokud začnu mluvit jen s tím, co třeba znám v angličtině z internetu, televize, rádia atd., že už s tím mohu pracovat, že to je víc, než jsem čekala. Letos v létě jsme byli na dovolené na Krétě, kde jsem si na poznatky z učení s ní vzpomněla, a to mi pomohlo trochu se domluvit anglicky.“

2014

Christian Hallmann (37, z Německa)

  • „Ich habe in den letzten 2 Jahren mit Broňa Tschechisch gelernt und mich mit ihrer Hilfe auf das CCE-B1 Zertifikat (Czech Language Certificate Exam) vorbereitet und die Prüfung Anfang November erfolgreich bestanden. Am Anfang unserer Zusammenarbeit hat sie gefragt was ich erreichen möchte und das regelmäßig überprüft, so hatte ich immer ein Ziel vor Augen das im Laufe der Zeit von einem fernen Langfristziel bis zum „Lampenfieber“ die Woche vor der Prüfung wurde. Die wöchentliche Tschechischstunde war immer gut vorbereitet und abwechslungsreich, denn nicht nur das Lehrbuch sondern auch viele eigene Materialien wurden verwendet. Broňa war auch zeitlich flexibel. Nun habe ich ein tschechisches Sprachzertifikat und sie hat daran auch ihren Anteil.“

Uli (German, 58)

  • „Seitdem Brona „Friendly Czech“ bei IWAP anbietet, mache ich begeistert mit! Wir sind internationale Frauen mit einem ganz unterschiedliche level. Aber Brona versteht es perfekt, auf jeden von uns ein zu gehen. Da wir kein Textbuch haben, bereitet sie jedes Treffen individuell vor: sie bietet uns Texte, Lieder und natürlich auch Grammatik an. Sie lässt uns viel sprechen, natürlich nur tschechisch, damit wir sicherer werden. Und durch Brona erfahren wir auch sehr viel über „Land und Leute“. Es macht Spaß, mit ihr in einer kleinen Gruppe zu lernen. Ich freue mich jedes mal sehr auf unser „Friendly Czech“!“

Angela Devietti (Italian)

  • „Brona is very professional and friendly at the same time. I was worried about never been able to learn the Czech language but she boosted my self-esteem and even if my Czech is still poor I feel more comfortable with it. Besides she knows perfect English which helps to better understand Czech, sometimes!“

2013

Ingo (57. aus Deutschland/from Germany)

  • „Sprachenlernen mit Brona Tschechisch ist wirklich eine schwierige Sprache. Brona hat mir den Zugang zur tschechischen Sprache sehr erleichtert. Mir gefällt besonders, dass wir die ganze Zeit über auf Tschechisch kommunizieren. Man verliert so die Scheu und überwindet sich schneller , auch mal mehr als nur zwei oder drei Sätze in Folge zu sprechen. Keine Angst vor Fehlern-das Wichtigste ist sprechen, nach dieser Devise verfährt Brona und das mit Erfolg. Auch wenn meine Konzentration manchmal nach den Stunden erschöpft war, so war ich doch mit mir und meinem langsamen, aber doch spürbaren Fortschritt sehr zufrieden. Und ich habe dabei viel über Kultur, Bräuche und Eigenschaften unserer tschechischen Nachbarn gelernt, mehr als ich das aus eigener Anschauung hätte tun können. Und nach einiger Zeit konnte ich recht viele Situationen auf Tschechisch meistern.“

Learn Czech with Brona

  • „Czech is a difficult language, the most difficult I ever learned so far. Brona helped me a lot and encouraged me not to give up but on the contrary to discover more and more of an unknown linguistic landscape. During the lessons we communicate exclusively in Czech. So I lost my inner barriers and took heart to speak more than only two or three sentences. Don´t be afraid of making mistakes- simply speak, that is the main principle of Brona´s philosophy and it is the way to success. Sometimes I felt really exhausted after the lessons but after all I was very satisfied with myself and the progress I had made during the last 60 to 90 minutes. And by the way I learned a lot about culture, customs and on some characteristics of our Czech neighbours, more than I could have learned by myself through literature or travelling. And after some time I could really handle many situations of daily life in Czech language and did not have to ask, if somebody would speak either German or English before starting a conversation.“

Inés (46, German)

  • *"I have been learning Czech with Brona for the past three years and I am enjoying it very much! I arrived in Prague with very little knowledge of the language and by now can have small conversations and deal with most everyday situations like talking to shop assistants or craftsmen.

Brona´s teaching is very varied so it never gets boring. There is free conversation as well as textbook work, listening exercises as well as written ones. The textbooks used are „Chcete mluvit Cesky“ and „Cesky krok za krokem“ of which I prefer the second one as it is rather more modern. There are workbooks and CDs to go with both of them. The most important aspect for me is that Brona not only teaches the language but gives me an insight into the culture, traditions and mentality of the Czech which I think a language school could never do to that extent."*